Het Vaticaan Officiële website van het Vaticaan
Site van het bisdom Haarlem-Amsterdam
dekenaat Amsterdam logo Dekenaat Amsterdam, één van de drie dekenaten in bisdom
dekenaat Amsterdam logo Nieuwsbrief van ons dekenaat
logo Regioraad Regio RK Kerken Amstelland: site van de 6 parochies van onze regio:
St. Augustinus,
de Goede Herder,
H. Geest,
Z. Titus Brandsman,
H. Urbanus Bovenkerk en
H. Urbanus Ouderkerk
Officiële overkoepelende website van de Rooms Katholieke kerk in Nederland
link RKkerk De liturgiekalender: het directorium; een gebed voor elke dag
Kerkelijke portaalsite van waaruit u verschillende verwijzingen kunt benaderen
Het Katholiek documentatiecentrum is gevestigd aan de Universiteit van Nijmegen. Het heeft tot doel het bewaren, verzamelen en ontsluiten van documentatie over het katholieke leven in Nederland van het begin van de 19e eeuw tot heden en het bevorderen van onderzoek naar publicaties over historische en actuele ontwikkelingen in het Nederlands katholicisme
Het Augustijns Instituut Het Augustijns Instituut is in 1989 door de Nederlandse Provincie der Augustijnen opgericht. Het instituut heeft als doel de belangstelling voor en de bestudering van Augustinus' spiritualiteit in het Nederlandse taalgebied te stimuleren. Dit doel wordt op drie manieren nagestreefd: door publicaties, studiedagen en het beheer van een wetenschappelijke bibliotheek.
diaconie in Nederland

Site met het wat, hoe, wie en waarom van diaconie in Nederland.

Leuke site met beschrijvingen en afbeeldingen van vele heiligen. Deze zijn terug te vinden m.b.v. een alfabetische of chronologische index en een overzicht van patroonheiligen. Verder een overzicht van de Pausen.
Van Fons Litjens: een catechetisch programma over beeldverhalen.
De website www.idee-en-kerk.nl biedt een ideeënbank met een schat aan suggesties uit honderden plaatselijke gemeenten en parochies. Kerkleden, parochianen en andere gelovigen uit 'de volle breedte' van kerkelijk Nederland, professionals en vrijwilligers, kunnen hier terecht om inspiratie op te doen voor activiteiten in hun gemeente. De opzet van www.idee-en-kerk.nl is om bruikbare ideeën en suggesties te verzamelen, zodat ze voor iedereen toegankelijk kunnen worden aangeboden. Bezoekers kunnen voor nadere informatie per e-mail contact opnemen met de 'afzender' van het betreffende idee. Op deze manier werkt de site ook als een ontmoetingsplaats voor mensen uit kerken en parochies. Op hun beurt worden bezoekers van de website opgeroepen om inspirerende activiteiten uit hun gemeente of parochie achter te laten als nieuw idee, wellicht bruikbaar voor anderen.
Op deze site treft u diverse verwijzingen naar lokale kerken en kerkgemeenschappen.
De webindex voor surfende katholieken.